جستجوی مقالات

بهترین راه ارسال بسته به شهرستان از درب منزل

ارسال توسط چیتاپست
30 تیر 1403 زمان مطالعه :
9
دقیقه
0
بهترین راه ارسال بسته به شهرستان از درب منزل

با توجه به افزایش نفوذ اینترنت در شهرها و روستاها، افراد تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند. خرید آنلاین مزایای مختلفی برای افراد خواهد داشت. به طور مثال دیگر افراد محدود به خرید از فروشگاه ها و مراکز خرید در شهر خود نیستند و می‌توانند با چند کلیک ساده از هر جای ایران، خرید آنلاین کنند و درب منزل، سفارش خود را دریافت کنند و دیگر حتی نیازی به مراجعه حضوری به مراکز پستی برای دریافت سفارش ندارند.

اگر صاحب بیزینس و کسب و کار هستید، دیگر برای ارسال بسته به شهرستان لازم نیست مرسوله را خودتان به اداره پست ببرید، منتظر شوید تا نوبت‌تان شود تا مرسوله را تحویل دهید یا اینکه به فکر مراجعه به اداره پست در ساعت‌های خلوت باشید تا کمتر معطل شوید، بلکه کار بسیار آسان‌تر شده است.

حتماً با خواندن این توضیح کوتاه، سوالات متعددی در مورد ارسال مرسوله از درب منزل به شهرستان در ذهن‌تان شکل گرفته است. مثلاً هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان از درب منزل چقدر است، چگونه باید برای ارسال بسته اقدام کنیم، مرسولات چگونه بسته‌بندی می‌شوند، آیا امکان ارسال چندین بسته همزمان نیز وجود دارد، آیا امکان ارسال مرسولات حساس در جابه‌جایی نیز وجود دارد و غیره! همه این سوالات جواب‌های مشخص و روشنی دارند که با دانستن‌شان می‌توانید مرسولات‌تان را با خیال راحت و با بهترین روش، به شهرستان ارسال کنید.

در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ارسال بسته به شهرستان از درب منزل بدانید برای‌تان خواهیم گفت.

ارسال درب به درب شهرستان چیست؟

ارسال درب به درب شهرستان چیست؟

در قدم اول، باید بدانیم منظور از ارسال درب به درب به شهرستان چیست و اصلاً ماهیت ارسال بسته به شهرستان درب به درب چگونه است. به زبان ساده، ارسال درب به درب به معنای تحویل گرفتن مرسوله پستی از درب منزل فرستنده (مبدأ) و رساندن آن به درب منزل گیرنده (مقصد) است. اما ارسال درب به درب مرسوله به شهرستان در همین یک جمله خلاصه نمی‌شود، بلکه روندی دقیق و حساب‌شده است. به طور کلی، مراحل ارسال بسته به شهرستان به صورت درب به درب در شرکت‌های کوریر سرویس به شرح زیر است:

  • بهترین کوریر سرویس را انتخاب می‌کنید و وارد وبسایت یا اپلیکیشن آن شوید.
  • اطلاعات لازم از جمله آدرس مبدأ و مقصد را ثبت کنید.
  • نماینده کوریر سرویس در پنجره زمانی انتخابی شما یا ساعت کاری به آدرس مبدأ مراجعه می‌کند تا بسته پستی را از شما تحویل بگیرد. از این مرحله، امکان رهگیری مرسوله پستی برای‌تان فراهم خواهد شد.
  • نماینده بسته را به دفتر کوریر سرویس تحویل می‌دهد تا باقی مراحل ارسال و تحویل انجام شود.
  • در نمایندگی کوریر سرویس، مرسوله‌تان بسته‌بندی می‌شود و به سوی مقصد ارسال می‌شود.
  • در نهایت، نماینده کوریر سرویس در شهر مقصد بسته پستی را تحویل می‌گیرد و به آدرس مقصد می‌رساند.

بسته به سرویس انتخابی‌تان و میزان فوریت ارسال مرسوله، این روند تندتر یا کندتر انجام می‌شود.

بهترین راه ارسال بسته به شهرستان

بهترین ارسال بسته به شهرستان چیست؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. در واقع، پاسخ این سوال برای هر کاربر متفاوت است. وقتی به فکر انتخاب بهترین راه ارسال بسته پستی به شهرستان هستید، باید به مواردی مانند نوع مرسوله، وزن و حجم مرسوله، میزان فوریت، تعداد مرسولات، بودجه مورد نظر برای ارسال، نوع بسته‌بندی و نوع وسیله نقلیه برای ارسال توجه داشته باشید. بنابراین نمی‌توان یک روش خاص را برای ارسال بسته از تهران به شهرستان یا بالعکس مشخص کرد. در ادامه، در این باره برای‌‌تان گفته‌ایم تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

1. سرعت و هزینه ارسال مرسوله پستی

اگر عجله‌ای برای تحویل مرسوله به مشتری ندارید، می‌توانید روش معمولی ارسال را انتخاب کنید تا سفارش‌تان در همان بازه استاندارد زمانی کوریر سرویس به دست گیرنده برسد. معمولاً این بازه زمانی چهار روز کاری است. این روش بسیار مقرون به صرفه است و برای استفاده از آن، نیازی به پرداخت هزینه اضافه نیست.
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گیرنده هنگام مراجعه مأمور پست در مقصد حضور دارد، گزینه تحویل در زمان تقاضا را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، گیرنده می‌تواند بازه زمانی مشخصی را از روز برای تحویل گرفتن سفارش انتخاب کند. بدین ترتیب، خیال‌تان راحت خواهد بود که مشتری هنگام مراجعه مأمور پست در مقصد حضور دارد و سفارش بازگشت نخواهد خورد.

2. نوع مرسوله پستی

هنگام انتخاب بهترین روش ارسال بسته به شهرستان باید به نوع مرسوله‌تان توجه داشته باشید. برخی از مرسولات در دسته مرسوله‌های خاص قرار می‌گیرند و باید تحت شرایط خاصی نیز جابه‌جا و ارسال شوند. برای مثال، اگر قرار است مرسوله شکستنی را ارسال کنید، باید بسیار دقت کنید، از ابزار و ضربه‌گیرهای مناسب استفاده کنید تا مرسوله‌تان سالم به مقصد برسد. البته مبحث ارسال بسته شکستنی به شهرستان بسیار گسترده است، از این رو، بهتر است برای آشنایی با این اصول، مقاله 11 ترفند طلایی در ارسال مرسوله شکستنی را در وبلاگ چیتاپست مطالعه کنید.

از دیگر مرسولات خاص می‌توان به مایعات، محصولات تازه و فسادپذیر، مرسولات گران‌قیمت یا محرمانه اشاره کرد. اگر قصد ارسال چنین مرسولاتی را به شهرستان دارید، باید به سراغ کوریر سرویس‌هایی بروید که خدمات ویژه‌ای را برای بسته‌بندی و ارسال چنین مرسولاتی به شهرستان ارائه می‌دهند. با یک انتخاب مناسب، خیال‌تان از بابت امنیت مرسوله راحت خواهد بود.

3. حجم و وزن مرسوله پستی

حجم مرسوله پستی ارسالی به شهرستان

یکی دیگر از معیارهای انتخاب روش ارسال، حجم مرسوله است. اگر به فکر ارسال مرسوله‌های حجیم به شهرستان هستید، دو گزینه پیش رو دارید:

  • سرویس ارسال حجیم سنگین اختصاصی یک مشتری (Full Truck-Load) یا به اختصار FTL
  • سرویس ارسال حجیم سنگین اشتراکی (Less than Truck-Load) یا به اختصار LTL

با انتخاب گزینه اول، یعنی روش FTL، یک وسیله نقلیه، به طور کامل، به مرسوله شما اختصاص داده می‌شود. اما اگر گزینه LTL را انتخاب کنید، مرسوله‌تان در کنار دیگر مرسولات حجیم در وسیله نقلیه قرار می‌گیرد. هر کدام از این روش‌ها نیز مزایا و معایب خودشان را دارند. برای مثال، در روش FTL، هیچ‌گونه محدودیت سایز و وزنی وجود ندارد، بسیار سریع‌ است و احتمال آسیب دیدن مرسوله نیز در آن کم است.

اما این روش، در مقایسه با روش LTL، گران‌تر است، چون یک وسیله نقلیه، به طور کامل، در اختیارتان قرار می‌گیرد. بنابراین، برای ارسال مرسولات حجیم به شهرستان، باید این دو گزینه و معایب و مزایای‌شان را در نظر داشته باشید.
با در نظر گرفتن موارد بالا، می‌توانید بهترین روش را برای ارسال مرسوله پستی به شهرستان انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش ارسال مرسوله به شهرستان در چیتاپست، اینجا کلیک کنید.

هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان

هزینه ارسال بسته پستی به شهرستان

وقتی وارد وبسایت کوریر سرویس می‌شوید، می‌توانید به راحتی هزینه ارسال را محاسبه کنید. برای محاسبه هزینه ارسال مرسوله پستی، کافی است مشخصات لازم را وارد کنید. در هزینه ارسال بسته به شهرستان، عوامل بسیار مهمی دخیل هستند. در ادامه، از این موارد برای‌تان گفته‌ایم.

  • وزن و حجم مرسوله پستی
  • مسافت
  • سرعت ارسال مرسوله (فوریت)
  • نوع بسته‌بندی مرسوله‌
  • نوع مرسوله (برای مثال، هزینه ارسال مرسوله شکستنی بیشتر است)
  • نوع بیمه
  • روش ارسال

در مقاله 9 عامل اثرگذار بر تعیین هزینه ارسال بسته، جزئیات بیشتری را در باره برای‌تان گفته‌ایم.

اگر قصد ارسال مرسوله به شهرستان را دارید، می‌توانید هزینه آن را از طریق ابزار استعلام آنلاین قیمت چیتاپست مشاهده کنید.

رهگیری مرسوله پستی برای ارسال به شهرستان

رهگیری مرسوله ارسال شده به شهرستان

وقتی مرسوله‌ای را به شهرستان ارسال می‌کنید، کد رهگیری مرسوله در اختیارتان قرار می‌گیرد. با دریافت کد پیگیری مرسوله، می‌توانید وضعیت مرسوله پستی‌ تان را به راحتی پیگیری کنید. اگر صاحب کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی هستید، با استفاده از امکان رهگیری، می‌توانید وضعیت تک تک مرسولات‌تان را بررسی کنید. در واقع، با این امکان، احساس می‌کنید که هر لحظه مرسوله‌تان را زیر نظر دارید.

اگر مرسوله شهرستان خود را با چیتاپست ارسال کردید، می‌توانید از بخش رهگیری آنلاین چیتاپست، از وضعیت آن باخبر شوید.

سخن پایانی

تا به این‌جا، با نحوه ارسال بسته به شهرستان آشنا شدید. شرکت‌های کوریر سرویس، با ایجاد امکان ارسال از درب منزل، کار را برای ارسال بسته پستی از شهرستان به تهران و بالعکس، بسیار آسان کرده‌اند. همان‌طور که مشاهده کردید، خدمات متعددی برای ارسال بسته به شهرستان وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به هدف، بودجه و شرایط‌تان بهترین گزینه را برای ارسال بسته پستی به شهرستان انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند قصد ارسال مرسولات حجیم را دارید یا می‌خواهید مرسوله‌ شکستنی یا حساس را به شهرستان ارسال کنید، برای ارسال عجله دارید یا نه، در هر صورت، می‌توانید مرسوله‌تان را با هزینه متناسب با شرایط‌تان به شهرستان ارسال کنید و با در اختیار داشتن کد رهگیری نیز، در تمام طول مسیر، آن را زیر نظر داشته باشید.

چه میزان از این مقاله لذت بردید

اشتراک گذاری

چیتاپست

اولین سامانه هوشمند ارسال بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *