جستجوی مقالات

11 ترفند طلایی در ارسال مرسوله شکستنی

ارسال توسط چیتاپست
21 خرداد 1403 زمان مطالعه :
14
دقیقه
0
11 ترفند طلایی در ارسال مرسوله شکستنی

رقابت از ویژگی‌های دنیای مدرن است و بازار نیز جزوی از همین دنیای مدرن است. در دنیای کسب و کارها و فروشگاه‌های الکترونیک، رقابت شدیدی در جریان است. مسلماً در چنین اوضاعی، هیچ‌‎کس نمی‌خواهد مشتری‌اش را با تحویل دادن مرسوله‌ای شکسته و آسیب‌دیده ناامید کند.
اگر شما نیز صاحب کسب و کاری آنلاین هستید و ارسال مرسوله شکستنی جزو خدمات‌تان است، باید در بسته‌بندی و دیگر مراحل ارسال مرسوله پستی خیلی مراقب باشید! اما چرا؟ اگر مشتری محصول را شکسته تحویل بگیرد، متحمل ضرر مالی خواهید شد، اعتبار و نام برندتان زیر سوال خواهد رفت و به مرور زمان، مشتریان‌تان را از دست خواهید داد. بیمه کردن مرسوله می‌تواند خسارت مالی شما را جبران کند، اما هیچ چیز نمی‌تواند اعتماد از بین رفته مشتری را جلب کند. یک سری روش‌ها و نکات وجود دارد که به کارگیری و رعایت‌شان پیش از ارسال بسته شکستنی، باعث جلوگیری از آسیب دیدن مرسولات شکستنی و به تبع آن، جلب رضایت مشتری خواهد شد.

شکستن محصول یا بدترین دشمن کسب و کار اینترنتی

شکستن محصول

عبارت «مرسوله شکستنی» خیلی کلی است و تعریف دقیقی را به ما نمی‌دهد، از این رو، ابتدا چند نمونه از مرسولات شکستنی را ذکر می‌کنیم تا این مفهوم برای‌تان روشن شود. محصولات شیشه‌ای، سفالی، سرامیکی، آلات موسیقی، محصولات مربوط به حوزه تکنولوژی و دیگر محصولات و اجسام ظریف در دسته مرسولات شکستنی قرار می‌گیرد.
اگر چنین محصولاتی را به صورت آنلاین می‌فروشید، یکی از مراحل کارتان ارسال بسته‌ شکستنی است. وقتی برای ارسال شکستنی با پست، به کوریر سرویس‌ها مراجعه می‌کنید، مرسولات‌تان بیمه خواهند شد، اما بیمه کردن مشکل را کاملاً حل نمی‌کند. در واقع، خسارت فقط بخشی از داستان است و موارد دیگری نیز در این بین مطرح است.
در فروش و ارسال مرسوله شکستنی، مسئله اعتبار کسب و کار به میان می‌آید. مشتری مرسوله‌ای را می‌خرد و هزینه ارسال بسته شکستنی را می‌پردازد، به امید اینکه قرار است محصول دلخواهش را به موقع و سالم تحویل بگیرد. اکنون تصور کنید که محصول شکسته به دستش برسد! این حس ناخوشایند باعث از بین رفتن اعتماد مشتری می‌شود و به احتمال خیلی زیاد، او را از خرید بعدی یا پیشنهاد کردن برند شما به دیگران منصرف خواهد کرد. به همین راحتی، مشتری‌ یا مشتریانی را از دست خواهید داد. اگر این اتفاق تکرار شود، بالطبع، اعتبار برندتان خدشه‌دار خواهد شد.

1. خسارت‌های مربوط به مرجوعی مرسوله پست

وقتی مرسوله شکستنی سالم به دست مشتری نمی‌رسد، مرسوله باید مرجوع شود. بدین ترتیب، هزینه‌های اضافی به کسب و کار یا خریدار تحمیل می‌گردد.

  1. هزینه مرجوعی
  2. هزینه محصول
  3. هزینه ارسال مجدد

اگر طبق سیاست‌های کسب و کارتان، هزینه مرجوعی و ارسال مجدد با خودتان باشد، خب خودتان متضرر و متحمل هزینه اضافه خواهید شد. اگر هزینه بر عهده مشتری است، احساس خشم و نارضایتی در آن‌ها ایجاد خواهد شد. در سناریوی دوم، مشتری باید مجدداً هزینه ارسال بسته پستی را بپردازد و باز هم زمانی را چشم انتظار دریافت مرسوله‌اش بماند. در این شرایط، منتظر بازخورد بد و از دست رفتن مشتری باشید.

2. بدنام شدن برند

برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند مجدداً منتظر دریافت مرسوله نمانند و کلاً پول‌شان را پس بگیرند. بدین ترتیب، به احتمال خیلی زیاد، دیگر از شما خرید نخواهند کرد. حال اگر در مورد این تجربه ناخوشایند با دیگران نیز صحبت کند، آنان را نیز از خرید کردن از برند شما منصرف خواهد کرد. بنابراین با آسیب دیدن مرسوله شکستنی، مشتریان بالقوه‌تان را نیز از دست خواهید داد.
تا به این‌جا، بخش بد داستان را مشاهده کردید. اما نگران نباشید، چرا که راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از آسیب دیدن مرسولات شکستنی وجود دارد که احتمال آسیب دیدن آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. با آگاهی از چند ترفند ساده، می‌توانید مرسوله‌های شکستنی را در امنیت کامل ارسال کنید.

قدم به قدم تا ارسال مرسوله شکستنی

بر هیچ‎کس پوشیده نیست که ارسال به موقع و سالم به مقصد رساندن مرسوله شکستنی باعث جلب رضایت مشتری خواهد شد. فرقی نمی‌کند قصد ارسال بسته شکستنی به شهرستان را دارید یا اینکه قرار است مرسوله‌ شکستنی را به مقصدی نزدیک ارسال کنید، در هر صورت، باید روش‌های اصولی بسته‌بندی و ارسال شکستنی با پست را بشناسید تا بتوانید کسب و کارتان را به سوی موفقیت سوق دهید.
در ادامه، نکات و ترفندهای مهم را برای ارسال مرسوله شکستنی برای‌تان خواهیم گفت.

1. در انتخاب نوع و جنس جعبه دقت کنید.

در قدم اول، باید در انتخاب جعبه دقت کنید. هنگام انتخاب جعبه برای بسته‌بندی محصول شکستنی، به سراغ جعبه‌های محکم و سالم بروید و به هیچ وجه، از جعبه‌های کهنه و قدیمی استفاده نکنید. جعبه‌های قدیمی استحکام‌شان را از دست داده‌اند و نمی‌توانند جسم سنگینی را تحمل کنند. به علاوه، دیواره‌های‌ این جعبه‌ها نیز استحکام لازم را ندارد و به راحتی خمیده می‌شود. این عوامل باعث آسیب دیدن محصول شکستنی داخل جعبه خواهد شد.
همچنین در ارسال شکستنی با پست، از پاکت‌های پلی میلر (Poly mailer) استفاده نکنید. این پاکت‌ها، در مقایسه با جعبه، ارزان‌تر است، اما گزینه ایمن و مناسبی برای ارسال محصول شکستنی نیستند. پاکت‌های پلی میلر محافظ دارند، اما وجود این محافظ از آسیب دیدن و شکستن مرسوله جلوگیری نمی‌کند.

2. از جعبه‌های سنگین استفاده کنید.

مسئله دیگر وزن جعبه برای بسته‌بندی محصول شکستنی است. برای بسته‌بندی مرسوله شکستنی، از جعبه‌های سنگین استفاده کنید، حتی اگر محصول مورد نظرتان سبک است یا خودش جعبه دارد. بدین ترتیب، احتمال اینکه جعبه جابه‌جا شود، بیفتد و محصول داخل آن آسیب ببیند، کاهش پیدا می‌کند.

3. جعبه متناسب با اندازه محصول‌تان انتخاب کنید.

مسئله انتخاب جعبه برای بسته‌بندی مرسوله شکستنی بسیار مهم است و باید ابعاد مختلف را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. یادتان باشد که اندازه جعبه باید متناسب با اندازه مرسوله‌تان باشد. بهتر است جعبه‌ای را انتخاب کنید که فقط کمی بزرگ‌تر از محصول مورد نظرتان باشد، چرا که اگر فضای خالی داخل جعبه زیاد باشد، امکان جابه‌جاشدن محصول در داخل جعبه و در نتیجه آسیب دیدن آن وجود دارد.
بهتر است بین محصول و دیواره جعبه 7.8 سانتی متر فاصله باشد. در واقع، باید محصول مورد نظر را دقیقاً در وسط جعبه قرار دهید و از هر طرف نیز، 7.8 سانتی متر فاصله بگذارید. رعایت این فاصله استاندارد به حفظ سلامت مرسوله کمک می‌کند.

4. از بالشتک‌های هوا و بالشتک‌های کاغذی استفاده کنید.

هنگام بسته‌بندی محصول شکستنی، از بالشتک‌های هوا یا نایلون‌های حبابدار و بالشتک‌های کاغذی استفاده کنید. در واقع، باید کل فضای خالی داخل جعبه را با این مواد پُر کنید تا محصول از جایش تکان نخورد. بهتر است ضخامت این بالشتک‌ها حداقل 7.6 سانتی‌متر باشد.

5. از فوم بسته‌بندی استفاده کنید.

فوم بسته بندی

اگر محصول‌تان بسیار حساس است و فکر می‌کنید ممکن است آسیب ببیند، بهتر است از فوم بسته‌بندی نیز استفاده کنید. اگر قصد ارسال بار شکستنی به شهرستان را دارید و قرار است مرسوله‌تان مسیر طولانی را طی کند و زیاد جابه‌جا شود، استفاده از فوم در بسته‌بندی بسیار موثر خواهد بود.

6. جعبه محصول را داخل جعبه دیگری بگذارید.

حتی اگر محصول مورد نظرتان جعبه دارد، بهتر است آن داخل جعبه دیگری قرار دهید. جعبه دوم از مرسوله‌تان محافظت می‌کند. یادتان باشد که جعبه بیرونی نباید هم‌اندازه با جعبه داخلی باشد، بلکه جعبه دوم باید 14 سانتی‌متر بزرگ‌تر از جعبه داخلی باشد.
پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ امنیت محصول، به سراغ جعبه‌های دوجداره (double-walled box) بروید. اما اگر جعبه دوجداره در دسترس‌تان نیست یا به هر دلیلی مجبورید از جعبه‌های تک‌جداره استفاده کنید، جعبه مستحکمی را انتخاب کنید.
فاصله میان دو جعبه را با بالشتک‌های هوا یا حباب‌های هوا پر کنید تا جعبه داخلی تکان نخورد و محصول داخل آن از آسیب در امان باشد.

7. جعبه را زیادی پُر نکنید.

مرسولات شکستنی

اگر قصد دارید چندین محصول شکستنی را به یک مقصد ارسال کنید، بهتر است همه آن‌ها را در یک جعبه قرار ندهید. در واقع، نباید جعبه را زیادی پُر و سنگین کنید. بنابراین بهتر است به جای اینکه همه محصولات را در یک جعبه خیلی بزرگ قرار دهید، آن‌ها را در چند جعبه کوچک‌تر تقسیم کنید.

8. کف جعبه را بپوشانید.

پیش از آنکه محصول را داخل جعبه قرار دهید، کف جعبه را با ضربه‌گیر مناسب کاملاً بپوشانید. بهتر است ضخامت کف‌پوش حداقل 6 سامتی‌متر باشد.

9. روی محصول را با ضربه‌گیر بپوشانید.

پس از آن‌که محصول را روی کف‌پوش قرار دادید، اطراف آن را بالشتک کاغذی بریزید و روی آن را نیز با همین بالشتک‌ها کاملاً بپوشانید. هنگام بسته‌بندی محصولاتی مانند لیوان، گلدان یا کاسه، داخل این اجسام را نیز کاملاً با بالشتک‌های کاغذی پر کنید. به طور کلی، حواس‌تان باشد هیچ فضای خالی‌ای در جعبه باقی نماند. بدین ترتیب، محصول‌تان کاملاً ایمن خواهد ماند.

10. از روش H برای چسباندن جعبه استفاده کنید.

و اما می‌رسیم به چسب‌کاری جعبه! برای چسباندن درب جعبه، از روش H استفاده کنید. ابتدا، دربِ جعبه را ببندید، درب آن را کاملاً با چسب پهن بچسبانید، سپس، دو لبه باز کناری را نیز با چسب پهن بچسبانید. حاصل کار شبیه به حرف انگلیسی H می‌شود، به همین دلیل، این شیوه چسب‌کاری را H می‌نامند. از این تکنیک چسب زدن، برای هر دو طرف جعبه استفاده کنید.

11. برچسب «شکستنی» به جعبه بزنید.

پس از رعایت این نکات و بسته‌بندی اصولی مرسوله، باید روی مرسوله‌تان، برچست «شکستنی» بزنید تا کارکنان کوریر سرویس، در مراحل مختلف کار، مطلع باشند که باید جعبه را با احتیاط حمل کنند. اگر جعبه‌تان بزرگ است یا به هر دلیلی لازم می‌دانید، چندین برچسب را روی مرسوله‌تان بچسبانید.

بیشتر بخوانیم: آموزش بسته بندی مرسوله پستی

هزینه ارسال مرسولات شکستنی

هزینه ارسال مرسولات شکستنی

مرسولات شکستنی جزو مرسوله‌های خاص هستند و بالطبع، باید تحت شرایط خاص، بسته‌بندی و ارسال شوند. از این رو، هزینه بسته‌بندی و ارسال این مرسولات نیز گران‌تر از هزینه ارسال بسته پستی معمولی است. برای مثال، هزینه ارسال یک قوری چینی گران‌تر از هزینه ارسال کیف چرمی است، حتی اگر سایز و وزن‌شان یکسان باشد.
جدای از خاص بودن مرسوله شکستنی، عوامل دیگری نیز بر هزینه ارسال تأثیر می‌گذارند. به طور کلی، هزینه ارسال نسبی است و برای محاسبه آن، باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. وزن، حجم، مسافت، فوریت، روش ارسال و مواردی از این دست تأثیر مستقیمی بر هزینه ارسال بسته پستی دارند.

معیارهای انتخاب کوریر سرویس برای ارسال مرسولات شکستنی

وقتی قصد ارسال مرسوله شکستنی را دارید، در انتخاب کوریر سرویس بسیار دقت کنید. فرقی نمی‌کند هدف‌تان ارسال درون شهری یا ارسال بین شهری است، در هر صورت ارسال بسته شکستنی بسیار حساس است و باید با احتیاط کامل انجام شود. اگر اتقاقی برای مرسوله‌تان بیفتد، حتی اگر خسارت آن را دریافت کنید، باز هم زمان‌تان هدر رفته است و مرسوله به موقع به مقصد نرسیده است.
فرقی نمی‌کند مرسوله‌ شکستنی‌تان هدیه‌ای برای یک دوست است یا این‌که صاحب کسب و کاری هستید و محصولی شکستنی را برای مشتری ارسال می‌کنید، در هر صورت، سالم به مقصد رسیدن مرسوله اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی بهترین کوریر سرویس را برای ارسال مرسوله شکستنی‌تان انتخاب می‌کنید، مرسوله‌تان صحیح و سالم و به موقع به مقصد می‌رسد. بدین ترتیب، رضایت و اعتماد مشتریان‌تان را کاملاً جلب می‌کنید و مشتری برای خریدهای بعدی نیز به شما مراجعه می‌کند، چرا که خیالش راحت است مرسوله حساس و ارزشمندش را به موقع دریافت خواهد کرد.
هنگام انتخاب کوریر سرویس، در میان خدمات و توانمندی‌های کوریر سرویس مورد نظرتان جستجو کنید و ببینید که آیا خدمات تخصصی برای ارسال مرسوله‌های شکستنی دارند یا خیر. در واقع، در این کوریر سرویس‌ها، شرایط و ابزارهای متناسب با انواع مرسوله فراهم شده است، بنابراین خیال‌تان راحت خواهد بود که تمام مراحل، از تحویل گرفتن بسته از شما تا بسته‌بندی و ارسال و تحویل، به شیوه کاملاً اصولی انجام خواهد شد.
در بخش‌‌های مختلف کوریر سرویس‌های معتبری که خدمات ارسال مرسولات شکستنی را ارائه می‌دهند، کارکنان مجرب و آموزش‌دیده‌ فعالیت می‌کنند. بنابراین خیال‌تان راحت خواهد بود که مرسوله‌ حساس‌تان را اشخاص آموزش‌دیده از شما تحویل می‌گیرند، به شیوه اصولی بسته‌بندی می‌کنند و در نهایت، به گیرنده تحویل می‌دهند.
برای شناخت دیگر معیارهای انتخاب کوریر سرویس برای ارسال مرسوله شکستنی به مطلب ۸ دلیل برون سپاری خدمات لجستیک مراجعه کنید.

سخن پایانی
ارسال مرسولات شکستنی روندی دشوار و پیچیده است، اما با رعایت نکات مربوط به ارسال مرسوله‌های شکستنی، خیال‌تان راحت خواهد بود که مرسوله‌تان سالم و بدون آسیب به مقصد خواهد رسید. به علاوه، با انتخاب بهترین کوریر سرویس برای ارسال مرسولات شکستنی، مطمئن خواهید بود که تک تک مراحل کار، به شیوه اصولی انجام می‌شود.
فرقی نمی‌کند قصد ارسال بسته شکستنی به شهرستان را دارید یا اینکه می‌خواهید مرسوله شکستنی را در داخل شهر جابه‌جا کنید، در هر صورت، اگر بسته‌بندی را به شیوه اصولی انجام دهید و در انتخاب کوریر سرویس نیز دقت کنید، مرسوله‌تان صحیح و سالم به مقصد خواهد رسید. بنابراین ارسال شکستنی با پست اگر به شیوه درست و با رعایت نکات و ترفندهای ضروری انجام شود، چندان روند پیچیده‌ای نخواهد بود.
با رعایت اصول بسته‌بندی و ارسال مرسولات شکستنی، از بروز ضررهای مالی جلوگیری می‌کنید، تجربه خوشایند آنباکس کردن را برای مشتریان‌تان خلق می‌کنید، مشتریان‌تان را حفظ می‌کنید، از بدنام شدن برندتان جلوگیری می‌کنید و کسب و کارتان را به سوی موفقیت ببرید.

چه میزان از این مقاله لذت بردید

اشتراک گذاری

چیتاپست

اولین سامانه هوشمند ارسال بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *