جستجوی مقالات

معرفی بهترین شرکت پستی در جهان

ارسال توسط چیتاپست
21 اسفند 1402 زمان مطالعه :
15
دقیقه
0
معرفی بهترین شرکت پستی در جهان

پست و شرکت‌‎های پستی در جهان پدیده جدیدی نیستند و می‌توانیم اولین نشانه‌های پیدایش آن را در گذشته‌های بسیار دور مشاهده کنیم. در واقع، انسان همواره نیاز به ارسال و جابه‌جایی مرسولات را در برهه‌های مختلف تاریخ احساس کرده است و همین مسئله باعث پیدایش شرکت‌های پستی و تداوم و پیشرفت فعالیت‌های آن‌ها شده است.
در دنیای امروز، شرکت‌های پستی نقش بسیار مهمی را در پیشرفت و بقای صنعت تجارت الکترونیک ایفا می‌کنند، چرا که بدون وجود این شرکت‌ها، ارسال محصول برای کاربر تقریباً غیرممکن خواهد بود. کسب‌وکارها برای ارسال مرسوله‌های‌شان با بهترین شرکت‌ پستی جهان همکاری می‌کنند تا از این طریق، رضایت مشتری را جلب کنند.
با تغییر شرایط و پیشرفت تکنولوژی، خدمات شرکت‌های پستی و نحوه ارائه‌شان تغییرات قابل توجهی داشته است و در حال حاضر، بهترین شرکت‌های پستی همان‌هایی هستند که خدمات مختلف را به شیوه‌ای مطلوب و به‌روز ارائه می‌دهند.
اما آیا بهترین شرکت‌های پستی جهان را می‌شناسید؟ در انتخاب شرکت پستی باید به چه مواردی توجه داشته باشیم؟
در این مطلب، 11 شرکت برتر پستی جهان را معرفی خواهیم کرد.

بهترین شرکت‌ پستی در جهان

تعداد شرکت‌های پستی در سراسر جهان بسیار زیاد است، اما در این بین، برخی از آن‌ها جزو بهترین‌ها هستند و دهه‌ها است که توانسته‌اند در میان مشتریانی از کشورهای مختلف، به محبوبیت برسند.
اما بهترین شرکت‌های پستی کدام‌اند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

1. شرکت دی اچ ال (DHL)

شرکت دی اچ ال

شرکت دی اچ ال (DHL) شرکتی آلمانی و شعبه‌ای از دویچه پست (Deutsche Post) است. دی اچ ال یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های پستی در جهان است و شبکه لجستیکی گسترده‌ای دارد که خدمات پستی را در بیش از صد کشور در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این شرکت پستی در سال 1969 تأسیس شد و در واقع، از شرکت‌های پیش‌رو در ارائه خدمات پست و تحویل در سطح جهانی است.
وقتی صحبت از ارسال بین‌المللی به میان می‌آید، DHL در شمار برجسته‌ترین برندها قرار می‌گیرد. بیش از پنجاه سال است که DHL خدمات لجستیک را در سراسر جهان ارائه می‌دهد و مواردی مانند استفاده از ابزارهای کارآمد حمل و نقل، پیشرفته‌ترین سیستم‌های رهگیری (Tracking system) و سیستم صدور هفتگی صورت حساب جزو نقاط قوت این شرکت پستی به شمار می‌رود.
در واقع، DHL همه معیارهای یک شرکت پستی خوب را دارد و بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان نیز از خدمات آن استفاده می‌کنند.

از نقاط قوت شرکت آلمانی DHL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان حمل و نقل اصولی مرسولات خاص و شکستنی
  • حمل و نقل از مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی
نام شرکت:دی اچ ال (DHL)
زمان تأسیس:1969
موسس:آدریان دالسی Adrian Dalsey، رابرت لین Robert Lynn، لاری هیل بلوم Larry Hillblom
دفتر مرکزی:بن، آلمان
خدمات و مزایا:کوریر سرویس، تحویل بسته، لجستیک، مدیریت زنجیره تأمین، مرکز فولفیلمنت (Fulfillment)، لجستیک قراردادی (Contract Logistics)، امکان ارسال اکسپرس (Express)، امکان حمل اصولی مرسولات خاص، رعایت استانداردهای حمل و نقل بین‌المللی.

2. فدکس (FedEx)

فدکس

فدکس (FedEx)، مخفف Federal Express، از بزرگ‌ترین و مشهورترین برندها در حیطه پست و حمل و نقل بین‌المللی است. این شرکت پستی در سال 1971 تأسیس شد و در حال حاضر، خدمات پستی را در بیش از 220 کشور ارائه می‌دهد. فدکس جزو اولین شرکت‌های پستی در جهان است که امکان رهگیری دقیق مرسولات را برای مشتریانش فراهم کرد.
از نقاط قوت FedEx می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان حمل و نقل بین‌المللی مرسولات خاص و شکستنی
  • امکان انتقال مرسولاتی که باید در دمای مناسب نگهداری شوند.
  • امکان ارسال بسته به صورت اکسپرس با قیمت مقرون به صرفه (خدمات تحویل یک شبه (Overnight Delivery) و تحویل بین‌المللی دو روزه (two-day international delivery) )
  • ارائه سرویس ارسال حجیم و سنگین اشتراکی LTL (Less than Truck-Load) با قیمت مقرون به صرفه
  • عدم وجود محدودیت وزنی
  • خدمات مشتریان (Customer Service)
نام شرکت:فدکس (FedEx)
زمان تأسیس:1971
موسس:فردریک دابلیو اسمیت Frederick W. Smith
دفتر مرکزی:ممفیس، ایالات متحده آمریکا
خدمات و مزایا:ارائه خدمات به صورت آنلاین، امکان رهگیری آنلاین بسته‌ها، زنجیره سرد (Cold Chain)، امکان انتقال مرسولات خاص و حجیم، بیمه کردن مرسولات، ترخیص از گمرک (Customs Clearance)

3. دی بی شنکر (DB Schenker)

دی بی شنکر

دی بی شنکر (DB Schenker) از بهترین شرکت‌های پستی است و دفتر مرکزی آن در آلمان قرار دارد. این شرکت پستی مرسولات را در بیش از 2000 نقطه از جهان جابه‌جا می‌کند.

از نقاط قوت DB Schenker می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات ارسال مرسوله در سراسر اروپا
  • ارائه سرویس ارسال سنگین LTL (Less than Truck-Load) در 720 شعبه در سراسر اروپا
  • امکان ارسال سریع بین‌المللی با امکان انتخاب گزینه‌های زمانی
  • امکان حمل و نقل هوایی و دریایی
  • امکان رهگیری
  • امکان ارسال محصولات غذایی و نوشیدنی با شرایط مناسب
نام شرکت:دی بی شنکر (DB Schenker)
زمان تأسیس:1872
موسس:گات فراید شنکر Gottfried Schenker
دفتر مرکزی:اسن، آلمان
خدمات و مزایا:مدیریت باربری (Freight management)، مدیریت زنجیره تأمین (Supply chain management)، مدیریت حمل و نقل (Transportation management)، لجستیک قراردادی (Contract logistics)، رهگیری آنلاین

4. آرامکس (Aramex)

آرامکس

آرامکس (Aramex) یکی دیگر از بهترین شرکت‌های بین‌المللی پستی است که خدمات لجستیک را به استارت‌آپ‌ها و بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک (eCommerce) ارائه می‌دهد. این شرکت پستی شعبه‌های متعددی در سراسر جهان دارد و خدماتش را در بیش از 220 کشور ارائه می‌دهد.
فروشندگانی که می‌خواهند محصولات‌شان را در بازه زمانی کوتاه به دست مشتری برسانند از خدمات ارسال اکسپرس (Express) این شرکت پستی بسیار استقبال می‌کنند. جالب است بدانید خدمات اکسپرس آرامکس بسیار مقرون‌به‌صرفه است، از این رو، بسیار پرطرفدار است.

نام شرکت:آرامکس (Aramex)
زمان تأسیس:1982
موسس:فدی قندور Fadi Ghandour، بیل کینگسون Bill Kingson
دفتر مرکزی:دبی، اماارت متحده عربی
خدمات و مزایا:لجستیک اکسپرس (Express Logistic)، ارائه خدمات به صورت حضوری (On-site services)، انبارداری، قرارداد بارفرابری (Freight forwarding)

5. یو پی اس (UPS)

یو پی اس

یو پی اس (UPS) مخفف واژه United Parcel Service است. این شرکت کارش را با ارائۀ خدمات ارسال و با مقداری بدهی آغاز کرد. در حال حاضر، یو پی اس از بزرگ‌ترین شرکت‌های تحویل مرسوله در جهان است و در دسته شرکت‌های چندین میلیارد دلاری قرار می‌گیرد. این شرکت به خاطر خدمات ارسال داخلی‌اش در ایالات متحده آمریکا بسیار مقبول است و علاوه بر آن، شبکه لجستیکی بسیار گسترده‌ای در بیش از 220 کشور دارد.

از نقاط قوت UPS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان جابه‌جایی حیوانات خانگی
  • نقل و انتقال کالاهای خاص
  • تحویل مرسولات طی پنج روز
  • امکان تحویل یک شبه و دو روزه با قیمت اضافه
  • امکان نقل و انتقال از طریق دریا و اقیانوس در سراسر جهان
  • امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین و از طریق وبسایت
  • امکان رهگیری آنلاین
نام شرکتیو پی اس (UPS)
زمان تأسیس1907
موسسجیمز ای. کیسی James E. Casey
دفتر مرکزیآتلانتا، جورجیا، ایالات متحده آمریکا
خدمات و مزایاارائه خدمات اکسپرس کوریر، خدمات قرارداد بارفرابری (freight forwarding services)، لجستیک، خدمات فولفیلمنت (fulfillment services)، انبارگردانی (warehousing) و مدیریت موجودی (inventory management)

6. دی تی دی سی (DTDC)

شرکت دی تی دی سی (DTDC) از بهترین شرکت‌های بین‌المللی پستی در هند است. دفتر اصلی این شرکت پست در هند است و خدمات پست را در بیش از 240 کشور در سراسر جهان ارائه می‌دهد. شرکت DTDC بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات کوریر در جهان است و هر ماه، یازده میلیون مرسوله را در سراسر جهان جابه‌جا می‌کند.

نام شرکتدی تی دی سی (DTDC)
زمان تأسیس1990
موسسدباسیش چاکرابورتی Debasish Chakraborty، سوبهاسیش چاکرابورتی Subhasish Chakraborty
دفتر مرکزیبنگلور، هند
خدمات و مزایاخدمات لجستیک و انبارگردانی، خدمات بین‌المللی اکسپرس، خدمات کارگو (Cargo Service)  و خدمات اکسپرس

7. بلو دارت (Blue Dart)

شرکت پستی بلو دارت (Blue Dart) یکی دیگر از بهترین شرکت‌های پستی در جهان است و آن را به خاطر جابه‌جایی محصولات الکترونیک، پزشکی، قطعات خودرو، جواهرات و پوشاک می‌شناسند. همچنین یکی دیگر از چیزهایی که باعث شهرت بلودارت شده است تحویل به موقع مرسولات است.
بلودارت از شرکت‌های پستی پیشرو در ارائه خدمات کوریر در آسیای جنوبی است و می‌توان گفت محبوب‌ترین شرکت کوریر سرویس در هند است. در حال حاضر، بلو دارت خدمات ارسال و تحویل را در بیش از 220 کشور و 33739 نقطه در سراسر جهان ارائه می‌دهد.
از نقاط قوت شرکت پستی بلو دارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال محصولات الکترونیک، محصولات دارویی و پزشکی، طلا و جواهرات، قطعات خودرو و پوشاک
  • حمل و انتفال مرسولات در آسیا
نام شرکتبلو دارت (Blue Dart)
زمان تأسیس1983
موسستوشار جینی Tushar Jani، کلاید کوپر Clyde Cooper، کوشرو دوباش Khushroo Dubash
دفتر مرکزیبمبئی، هند
خدمات و مزایاپست سریع یا پست اکسپرس (Express mail)، لجستیک طرف سوم (third party logistics)، تحویل در همان روز (Same Day Delivery)، تحویل یک شبه (Overnight Delivery)، ایر اکسپرس (Air Express)، خدمات قرارداد بارفرابری (freight forwarding services) و غیره.

8. نیپون (Nippon)

نیپون (Nippon) از کمپانی‌های ژاپنی است که بیش از 80 سال است که خدمات لجستیک را ارائه می‌دهد. نیپون از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات پست و لجستیک در ژاپن و جهان است. این شرکت خدمات بین‌المللی تحویل درب به درب (door-to-door delivery service) را در بیش از 200 کشور ارائه می‌دهد. نیپون اکسپرس (Nippon Express) از شیوه‌های مختلف ارسال و تحویل برای جابه‌جایی مرسولات در سراسر جهان استفاده می‌کند.

نام شرکتنیپون (Nippon)
زمان تأسیس1937
موسسکوکوسای سو اون Kokusai Tsu-un و شرکا
دفتر مرکزیتوکیو، ژاپن
خدمات و مزایاتحویل بین‌المللی اکسپرس درب به درب (Door to Door International Express Delivery)، استفاده از قطار برای جابه‌جایی مرسولات، انبارداری، ترخیص از گمرک (Customs Clearance)، خدمات امنیتی (security services)، حمل دریایی و حمل هوایی

9. تی ان تی (TNT)

تی ان تی

تی ان تی (TNT) از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت پست و تحول است. این شرکت هندی خدمات پستی را در کشورهای مختلف، از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا، چین، آلمان، ایتالیا، هلند، سنگاپور و چند کشور دیگر، ارائه می‌دهد. از نقاط قوت شرکت پستی TNT می‌توان به ارسال سریع، ارائه خدمات ترخیص از گمرک، ارسال درب به درب و مواردی از این دست اشاره کرد.

نام شرکتتی ان تی (TNT)
زمان تأسیس1946
موسسکن توماس Ken Thomas
دفتر مرکزیهوفددروپ، هلند
خدمات و مزایاتحویل درب به درب (Door-to-door delivery)، ارسال مرسولات سنگین و حجیم، امکان رهگیری آنلاین، ترخیص گمرک، خدمات ارسال هوایی، ارائه خدمات برای ارسال مرسولات خاص

10. رویال میل (Royal Mail)

رویال میل

رویال میل (Royal Mail) خدمات پستی را در سطح باکیفیت و با ضمانت ارائه می‌دهد. مالک رویال میل دولت انگلستان است. این شرکت پستی سریع‌ترین خدمات پستی را ارائه می‌دهد و مرسولات را طی 2 یا 3 روز کاری به مقصد می‌رساند. رویال میل سابقه درخشانی در ارائه خدمات پستی به کسب و کارها دارد و همواره در انگلستان، کسب و کارهای متعددی از خدمات این شرکت پستی استفاده می‌کنند.

نام شرکترویال میل (Royal Mail)
زمان تأسیس1516
موسسهنری وی Henry VII
دفتر مرکزیلندن، انگلستان
خدمات و مزایااقتصاد بین‌المللی (International Economy)، استاندارد بین‌المللی

11. کانادا پست (Canada Post)

کانادا پست

کانادا پست (Canada Post) از شرکت‌های معتبر پستی است که در ابتدا، آن را با نام رویال میل کانادا (Royal Mail Canada) می‌شناختند. کانادا پست از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌های پستی در کانادا است و انواع مرسوله را، از یک پاکت نامه تا مرسولات حجیم، جابه‌جا می‌کند. هزینه ارسال مرسوله در این شرکت پستی بسیار مقرون به صرفه است، از این رو، بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای ارسال مرسولات‌شان از خدمات آن استفاده می‌کنند.

نام شرکتکانادا پست (Canada Post)
زمان تأسیس1867
موسسدولت کانادا
دفتر مرکزیانتاریو، کانادا
خدمات و مزایاارائه خدمات کوریر اکسپرس، خدمات لجستیک

بیشتر بخوانیم: 8 دلیل برون سپاری خدمات لجستیک برای کاهش هزینه کسب و کار

معیارهای انتخاب بهترین شرکت پستی

در سراسر جهان، وقتی کسی می‌خواهد مرسوله‌ای را ارسال کند، بالطبع، ترجیح می‌دهد بهترین شرکت پستی را انتخاب کند تا مرسوله‌اش سریع و سالم به مقصد برسد. در مسیر این انتخاب، سرعت تحویل، محدودیت‌های ارسال، امکان ارسال مرسوله در آخر هفته، بیمه شدن مرسوله، امکان رهگیری و مواردی از این دست اهمیت پیدا می‌کند.
شرکت‌های پستی دی اچ ال (DHL)، فدکس (FedEx)، دی بی شنکر (DB Schenker) و یو پی اس (UPS) جزو محبوب‌ترین شرکت‌های پستی و اولین انتخاب‌ها برای ارسال مرسوله هستند.
در ادامه، از معیارهای انتخاب شرکت‌های پستی برای‌تان گفته‌ایم:

سرعت تحویل

سرعت تحویل

صاحبان کسب و کارها در سراسر جهان ترجیح می‌دهند با شرکت‌هایی همکاری کنند که مرسولات را در داخل و خارج از کشور در سریع‌ترین زمان ممکن جابه‌جا کنند و به مقصد برسانند. بنابراین در بحث انتخاب بهترین شرکت‌های پستی در جهان، مسئله سرعت تحویل همیشه اهمیت دارد.
شرکت‌های پستی مرسولات را در بازه زمانی مشخصی به مقصد می‌رسانند که معمولاً، شامل چند روز کاری می‌شود. در این بین، برخی از شرکت‌های پستی خدمات ارسال اکسپرس، ارسال یک‌شبه و تحویل در همان روز را نیز ارائه می‌دهند و در ازای ارائه این خدمات نیز، هزینه بیشتری را از کاربر دریافت می‎‌کنند.

بیمه کردن مرسولات

بسیاری از شرکت‌های پستی در جهان، مرسولات پستی را بیمه می‌کنند. در واقع، این شرکت‌ها هزینه‌ای را بابت بیمه کردن مرسوله از کاربر دریافت می‎‌کنند. بیمه کردن مرسولات باعث آسودگی خاطر کاربران می‌شود، چرا که اگر هنگام نقل و انتقال، مرسوله‌ای گم شود یا آسیب ببیند، می‌توانند خسارت دریافت کنند.

هزینه ارسال

در دنیای امروز، کسب و کارهای اینترنتی مشتریان ثابت شرکت‌های پستی هستند. کسب‌وکارها مرسولات متعددی را به طور مرتب ارسال می‌کنند، از این رو، هزینه ارسال برای‌شان بسیار مهم است و ترجیح می‌دهند از خدمات پستی مقرون به صرفه استفاده کنند.

امکان رهگیری

امکان رهگیری آنلاین

شرکت‌های معتبر پستی امکان رهگیری مرسولات را برای کاربران‌شان فراهم کرده‌اند. در واقع، مشتریان این شرکت‌های پستی در هر لحظه، خیال‌شان راحت است که مرسوله‌شان در کدام نقطه قرار دارد و چه زمانی به مقصد خواهد رسید. بنابراین امکان رهگیری مرسولات اهمیت بسیار زیادی در جلب رضایت کاربران و موفقیت شرکت‌های پستی دارد.

سخن پایانی

تا به اینجا، با 11 تا از بهترین شرکت‌ پستی در جهان آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، شرکت‌های برتر پستی جهان در کشورها و قاره‌های مختلف وجود دارند و همه این شرکت‌ها خدمات پستی را به صورت بین‌المللی ارائه می‌دهند و از قدمت هر کدام‌شان نیز حداقل چندین دهه می‌گذرد.

عوامل متعددی سبب متمایز شدن این شرکت‌ها از دیگر شرکت‌ها شده است. تحویل سریع و به‌موقع مرسولات، ارائه خدمات پستی با قیمت مقرون به صرفه، بیمه کردن مرسولات و جبران خسارت و ایجاد امکان رهگیری مرسولات از ویژگی‌ها و خدمات مشترک بهترین شرکت‌های پستی در جهان است. در واقع، شرکت‌های پستی در ارائه خدمات‌شان به این نکته توجه می‌کنند و کاربران نیز هنگام انتخاب شرکت پستی برای ارسال مرسولات، به این دو عامل توجه ویژه دارند.

چه میزان از این مقاله لذت بردید

اشتراک گذاری

چیتاپست

اولین سامانه هوشمند ارسال بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *