جستجوی مقالات

9 روش ثبت سفارش در کوریر سرویس

ارسال توسط چیتاپست
23 اردیبهشت 1403 زمان مطالعه :
15
دقیقه
0
9 روش ثبت سفارش در کوریر سرویس

اگر کوریر سرویس را برای ارسال مرسولات‌تان انتخاب کرده‌اید، اصلاً لازم نیست بسته مورد نظرتان را همراه با خودتان به دفتر کوریر سرویس ببرید و سفارش‌تان را ثبت کنید، بلکه می‌توانید از میان روش‌های متعدد ثبت سفارش، مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط و نوع کسب و کارتان انتخاب کنید.
فرقی نمی‌کند قرار است یک بار یک سفارش را ثبت کنید یا اینکه قرار است به طور مرتب، مرسوله‌هایی را به مقصدهای مختلف ارسال کنید، در هر صورت، روش‌های مختلفی برای ثبت سفارش و حتی مدیریت ارسال بسته پیش روی‌تان قرار دارد.
اما روش‌های متنوع ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها چیست؟ چگونه بهترین روش را برای ثبت سفارش انتخاب کنیم؟ آیا امکان مراجعه حضوری برای ثبت سفارش وجود دارد؟ همه این سوالات پاسخ مشخصی دارند که با دانستن‌شان، می‌توانید بهترین روش ثبت سفارش در کوریر سرویس مورد نظرتان را انتخاب کنید.
در این مطلب، هر آنچه باید در مورد روش های ثبت سفارش در کوریر سرویس بدانید برای‌تان خواهیم گفت.

اطلاعات لازم برای ثبت سفارش در کوریر سرویس

اطلاعات لازم برای ثبت سفارش در کوریر سرویس

برای ثبت سفارش در کوریر سرویس، فارغ از روش ثبت سفارش، کاربران باید یک سری اطلاعات را در اختیار کوریر سرویس مورد نظر قرار دهند.
از اطلاعات لازم برای ثبت سفارش، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آدرس گیرنده و فرستند

به طور کلی، آدرس مبدأ و مقصد برای ارسال هر گونه مرسوله ضروری است. در مورد ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها، وقتی کاربر آدرس مبدأ را وارد می‌کند، نماینده کوریر سرویس به آدرس مبدأ مراجعه می‌کند تا مرسوله را از فرستنده تحویل بگیرد و در روند ارسال و تحویل قرار دهد.
و اما در مورد آدرس گیرنده! جالب است بدانید که برخی از شرکت‌های کوریر سرویس، مانند DHL، امکان ثبت دو آدرس مقصد را فراهم کرده‌اند. در این حالت، علاوه بر ثبت آدرس گیرنده، آدرس همسایه مورد نظرش نیز وارد می‌شود تا اگر گیرنده در محل مورد نظر نبود، مرسوله به همسایه تحویل داده شود. در این حالت، هنگام تحویل مرسوله به همسایه، به گیرنده اصلی نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

  • کد پستی مبدأ و مقصد
  • اندازه مرسوله (وزن، طول و عرض)
  • تعیین نوع بسته‌بندی
  • زمان تحویل مرسوله

کاربران هنگام ثبت سفارش می‌توانند زمان تحویل مرسوله پستی را نیز مشخص کنند. در این بخش، گزینه‌های متعددی پیش روی کاربر قرار دارد که می‌تواند بسته به بودجه مورد نظر و میزان فوریت کار، گزینه مناسب را انتخاب کنند. برای مثال، اگر عجله‌ای نداشته باشند، می‌تواند از شیوه استاندارد استفاده کنند تا مرسوله بعد از چند روز به دست گیرنده برسد. اگر عجله داشته باشد، می‌تواند روش تحویل در همان روز (Same- Day Delivery) را انتخاب کند تا مرسوله خیلی زود به دست گیرنده برسد.

  • روش ارسال سفارش

در برخی از کوریر سرویس‌ها، کاربران می‌توانند نوع وسیله نقلیه را نیز برای ارسال انتخاب کنند. مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی از گزینه‌های ارسال هستند و کاربر می‌تواند، بسته به نیاز و بودجه‌اش، گزینه مناسب را انتخاب کند.
پس از ثبت سفارش و وارد کردن این اطلاعات، کاربر می‌تواند هزینه ارسال را نیز محاسبه و پرداخت کند.
لازم است بدانید که برخی از کوریر سرویس‌ها، هنگام ثبت سفارش، یک سری اطلاعات دیگر را نیز از کاربران می‌خواهند:

  •  آیا سفارش‌ شخصی است؟
  • آیا سفارش مربوط به کسب و کار است؟
  • قرار است چند وقت یک بار، از خدمات کوریر سرویس استفاده کند؟

وقتی این اطلاعات را وارد می‌کنید، کوریر سرویس یک سری امکانات را به کاربر خواهد داد که در ادامه مقاله، به طور مفصل، از آن‌ها برای‌تان گفته‌ایم.
پس از وارد کردن اطلاعات لازم و ثبت نهایی سفارش، روند ارسال آغاز می‌شود: نماینده کوریر سرویس مرسوله از مبدأ مشخص‌شده تحویل می‌گیرد و بسته به انتخاب‌های کاربر، روند ارسال و تحویل آغاز می‌شود. در این مرحله نیز، کاربر در هر لحظه، از طریق سیستم ردیابی، در جریان وضعیت تک تک مرسوله‌هایش قرار می‌گیرد.

روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس

و اما می‌رسیم به روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها! به طور کلی، روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: آنلاین و غیر آنلاین. در ادامه، از این روش‌ها به تفصیل برای‌تان خواهیم گفت.

ثبت سفارش از طریق وب‌سایت کوریر

وب‌ سایت کوریر سرویس

یکی از ساده‌ترین روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها مراجعه به وب‌سایت آن‌ها است. برای ثبت سفارش با استفاده از این روش، کافی است وارد وب‌سایت کوریر سرویس مورد نظرتان شوید، مشخصات‌ مورد نیاز را وارد کنید و سفارش‌تان را ثبت کنید. وقتی سفارش‌تان را از طریق وب‌سایت ثبت می‌کنید، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای تحویل مرسوله نیست و حتی می‌توانید وضعیت سفارش‌تان را نیز پیگیری کنید.
ثبت سفارش از طریق وب‌سایت، علاوه بر عدم نیاز به مراجعه حضوری، مزایای بسیاری برای کاربران دارد:

  • امکان ثبت آدرس مبدأ و آدرس مقصد
  • امکان محاسبه آنلاین هزینه ارسال مرسوله
  • امکان پیگیری مرسوله به صورت آنلاین

خرید حساب کاربری پرمیوم برای ثبت سفارش

در برخی از کوریر سرویس‌ها، از جمله کوریر سرویس UPS، امکان ایجاد حساب کاربری پرمیوم برای ثبت سفارش وجود دارد. در واقع، در این شرکت‌‌های کوریر، کاربر می‌تواند حساب کاربری رایگان در وبسایت ایجاد کند، اما در این حالت، باید برای یک سری از موارد، مانند تغییر زمان تحویل، تغییر آدرس تحویل و تحویل دو ساعته مرسوله، مبالغی را بپردازد. اما با خرید حساب کاربری پرمیوم، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای هیچ امکانی نیست.

یو پی اس

ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن کوریر سرویس

امکان ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن نیز وجود دارد و این خبر بسیار خوبی برای کاربران است، چرا که معمولاً در اپلیکیشن‌ ارسال بسته، امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و استفاده از امکانات آن بسیار آسان است. کافی است اپلیکیشن را باز کنید تا بتوانید سفارش‌تان را ثبت کنید و از دیگر امکانات آن نیز استفاده کنید.
برخی از کوریر سرویس‌ها اپلیکیشن مختص به خودشان را طراحی کرده‌اند و در اختیار کاربران قرار داده‌اند. شما می‌توانید اپلیکیشن کوریر سرویس مورد نظرتان را روی تلفن همراه‌تان نصب کنید و سفارش‌تان را نیز با استفاده از آن ثبت کنید.

اپلیکیشن شرکت های کوریر سرویس
ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن مزایای متعددی دارد:

  • امکان ثبت آنلاین سفارش یا سفارش‌های متعدد
  • امکان ذخیره آدرس‌های پرتکرار در اپلیکیشن
  • امکان ثبت بسته‌های پرتکرار در اپلیکیشن
  • امکان تغییر آدرس
  • امکان تغییر زمان تحویل مرسوله
  • امکان ردیابی آنلاین همه سفارش‌ها به صورت همزمان
  • امکان محاسبه آنلاین هزینه ارسال مرسولات پستی

کافی است اپلیکیشن کوریر سرویس مورد نظرتان را دانلود کنید و اطلاعات‌ لازم را در آن وارد کنید تا بتوانید از همه امکانات آن استفاده کنید.

نرم افزار دیسپچ

نرم‌افزار دیسپچ (Dispatch software) ابزاری مناسب برای کسب و کارها است. در این نرم‌افزار، از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده شده است که علاوه بر امکان ثبت، امکان مدیریت دیگر مراحل ارسال را نیز برای کاربران فراهم آمده است: ثبت سفارش، سنجش مسافت و ترافیک موجود مسیر، بررسی وضعیت مرسوله، ردیابی همزمان و آنلاین و آگاهی از ظرفیت وسیله نقلیه برای انتقال مرسوله، مطلع شدن از زمان تحویل سفارش. به طور کلی، این نرم‌افزار به بهبود ارائه کیفیت خدمات کمک می‌کند و در نهایت، رضایت مشتری را برای کسب و کارها در پی دارد.

ثبت سفارش از طریق API

API چیتاپست

یکی دیگر از روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها ثبت سفارش از طریق API (سازمانی) است. این روش ثبت سفارش گزینه بسیار مناسبی برای کسب و کارهای بزرگ است، چرا که امکان مدیریت سفارش‌های ارسالی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.
بنابراین اگر صاحب کسب و کاری بزرگ هستید و باید همواره، سفارش‌های متعددی را به نقاط مختلف ارسال کنید، با استفاده از روش ثبت از طریق API، می‌توانید مسیر ثبت و مدیریت سفارش‌های‌تان را برای خودتان هموار کنید و بسته‌های‌تان را سریع‌تر به دست مشتریان‌تان در سراسر ایران برسانید.
وقتی این روش را انتخاب می‌کنید، شرکت کوریر سرویس مورد نظرتان پنل سازمانی مشخصی را در اختیارتان قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید همه ابعاد ارسال مرسوله‌های‌تان را زیر نظر داشته باشید.

ثبت سفارش از طریق پنل کاربری

برخی از شرکت‌های کوریر سرویس به شما اجازه می‌دهند پنل کاربری مختص به کسب و کار خودتان را در وب‌سایت ایجاد کنید و همه سفارش‌های‌تان را نیز از همان طریق ثبت کنید.
با ایجاد پنل کاربری، امکانات زیر در اختیارتان قرار می‌گیرد:

  • امکان ثبت آنلاین سفارش
  • امکان تعریف بسته‌های پرتکرار در پنل کاربری
  • امکان تعریف آدرس‌های پرتکرار برای مراجعه‌های بعدی
  • امکان پیگیری آنلاین و همزمان همه سفارش‌ها
  • امکان برآورد قیمت ارسال بسته

ثبت سفارش از طریق پلاگین وردپرس

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای کسب و کارها ثبت سفارش از طریق پلاگین وردپرس است. کافی است افزونه وردپرس را نصب کنید و آن را به ووکامرس (پنلی پستی برای افزودن به فروشگاه اینترنتی) متصل کنید تا بتوانید از طریق آن، سفارش‌تان را ثبت کنید و روند ارسال مرسولات‌تان را نیز به راحتی مدیریت کنید.
از مزایای استفاده از این روش ثبت سفارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ثبت سفارش به صورت خودکار پس از ثبت سفارش کاربر
  • امکان پیگیری وضعیت سفارش‌ها
  • امکان رهگیری مرسولات پستی به صورت آنلاین
  • امکان محاسبه آنلاین هزینه ارسال هنگام ثبت سفارش

ثبت سفارش از طریق نمایندگی‌ها

همه روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها آنلاین نیستند، بلکه امکان ثبت سفارش با مراجعه حضوری نیز وجود دارد. کوریر سرویس‌ها نمایندگی یا نمایندگی‌هایی نیز در شهرهای مختلف دارند و اگر به هر دلیلی نخواهید سفارش‌تان را به صورت آنلاین ثبت کنید یا امکان ثبت آنلاین سفارش را نداشته باشید، می‌توانید به نمایندگی کوریر سرویس مورد نظرتان مراجعه کنید. در آن‌جا، می‌توانید سفارش‌تان را ثبت کنید و مرسوله‌تان را نیز تحویل دهید.

ثبت سفارش از طریق تماس تلفنی

یکی دیگر از روش‌های غیرآنلاین ثبت سفارش از طریق تماس تلفنی است. برخی از مشتریان نیز ترجیح می‌دهند سفارش‌شان را از طریق تلفن ثبت کنند. می‌توانید با شرکت کوریر سرویس مورد نظرتان تماس بگیرید و سفارش‌‌تان را طریق تماس تلفنی ثبت کنید.

روش‌های ثبت سفارش در چیتاپست

اگر تصمیم دارید از خدمات چیتاپست برای ارسال مرسولات پستی‌تان استفاده کنید، روش‌های متعددی پیش روی‌تان قرار دارد. در ادامه، از روش‌های ثبت سفارش در چیتاپست برای‌تان گفته‌ایم.

1. ثبت سفارش از طریق وبسایت چیتاپست

برای استفاده از این روش، کافی است وارد وب‌سایت چیتاپست، به آدرس cheetapost.com شوید، شماره موبایل و کد ملی‌تان را وارد کنید و در نهایت، سفارش‌تان را ثبت کنید.

ثبت سفارش آنلاین

2. ثبت سفارش از طریق API (سازمانی) در چیتاپست

کسب و کارهای بزرگ می‌توانند از روش ثبت سفارش از طریق API (سازمانی) استفاده کنند. چیتاپست پنل سازمان مشخصی را به شرکت‌تان اختصاص می‌دهد تا بتوانید از طریق آن، سفارش‌تان را ثبت کنید و علاوه بر آن، بر تک تک مراحل جمع‌آوری و توزیع مرسولات نیز نظارت داشته باشید.

دریافت API چیتاپست

3. ثبت سفارش از طریق پنل کسب و کاری

پنل کسب و کاری

اگر صاحب کسب و کاری هستید و ارسال مرسوله بخشی از کسب و کارتان است، می‌توانید وارد وبسایت چیتاپست شوید و حساب کاربری مختص به خودتان را در این سایت ایجاد کنید. پس از آن، می‌توانید سفارش‌تان را ثبت کنید و از دیگر امکانات آن نیز برای مدیریت سفارش‌های ارسالی‌تان استفاده کنید.

ثبت نام در پنل کسب و کاری چیتاپست

4. ثبت سفارش از طریق افزونه وردپرس چیتاپست

پلاگین چیتاپست

افزونه وردپرس چیتاپست رایگان است و شما می‌توانید آن را نصب کنید و به ووکامرس اضافه کنید تا بتوانید همه سفارش‌های‌تان را از طریق آن مدیریت کنید.

پلاگین چیتاپست

 

5. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن چیتاپست

اپلیکیشن چیتاپست

کافی است اپلیکیشن چیتاپست را روی تلفن همراه‌تان نصب کنید تا بتوانید از امکانات متعدد آن، از جمله ثبت آنلاین سفارش، برآورد هزینه ارسال، رهگیری آنلاین وضعیت بسته، ذخیره آدرس‌ها و بسته‌های پرتکرار، استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن چیتاپست

6. ثبت سفارش از طریق نمایندگی‌های چیتاپست

اگر می‌خواهید سفارش‌تان را در نمایندگی ثبت کنید، می‌توانید وارد وبسایت چیتاپست شوید و آدرس نمایندگی چیتاپست را در شهر خودتان جستجو کنید.
امکان ثبت سفارش از طریق تماس تلفنی نیز در چیتاپست وجود دارد. کافی است با دفاتر نمایندگی چیتاپست تماس بگیرید تا بتوانید با کمک کارشناسان، سفارش‌تان را ثبت کنید.

نمایندگی‌های چیتاپست
همانطور که مشاهده کردید، در چیتاپست، امکان ثبت سفارش از طریق انواع روش‌های آنلاین و همچنین به صورت حضوری و تلفنی وجود دارد. با توجه به نوع کسب و کارتان، می‌توانید بهترین روش را برای ثبت سفارش انتخاب کنید تا بتوانید با صرف حداقل زمان، سفارش‌های‌تان را ثبت کنید، به راحتی، بر روند کار نظارت کنید و در نهایت، بسته‌های متعددی را در سریع‌ترین زمان ممکن، به دست مشتریان برسانید.

نمایندگی های چیتاپست

سخن پایانی
تا به این‌جا، با روش‌های ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها آشنا شدید. امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری وجود دارد. از روش‌های آنلاین ثبت سفارش در کوریر سرویس‌ها می‌توان به ثبت سفارش از طریق وبسایت، اپلیکیشن، AIP (سازمانی)، پنل کسب و کار و پلاگین وردپرس اشاره کرد. در صورت انتخاب گزینه‌های آنلاین ثبت سفارش، دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. به علاوه، می‌توانید آدرس‌ها و بسته‌ها را در اپلیکیشن یا پنل کاربری‌تان تعریف کنید، هزینه ارسال بسته های پستی را نیز به صورت آنلاین محاسبه کنید، همه مراحل ارسال و تحویل همه مرسولات را نیز به همان صورت آنلاین پیگیری کنید. اگر ترجیح می‌دهید سفارش‌تان را به صورت حضوری ثبت کنید، کافی است به دفتر نمایندگی کوریر سرویس مورد نظرتان مراجعه کنید تا بتوانید سفارش‌تان را ثبت کنید.

چه میزان از این مقاله لذت بردید

اشتراک گذاری

چیتاپست

اولین سامانه هوشمند ارسال بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *