جستجوی مقالات

معرفی خدمت درب به درب چیتاپست

ارسال توسط چیتاپست
06 بهمن 1401 زمان مطالعه :
10
دقیقه
4.5
معرفی خدمت درب به درب چیتاپست

ارسال کالا از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه‌ای در زندگی انسان داشته است. در گذشته با توجه به تجارت بومی مراحل ارسال یک کالا از مبدا به مقصد به صورت سنتی انجام می‌گرفت. رفته رفته با تغییر شکل زندگی بشر این پدیده نیز دچار تغییرات زیادی شد؛ به گونه‌ای که هم اکنون خدماتی که شرکت‌های خصوصی پستی مانند چیتاپست به مشتریان خود ارائه می‌دهند با گذشته قابل قیاس نیست.

یکی از این خدمات، خدمت درب به درب است. با وجود آنکه استفاده از این خدمت چند سالی است که در کشورمان باب شده ولی به دلیل سرعت، دقت و سهولت ارسال کالا در آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ما در این مقاله برآنیم تا خدمت درب به درب چیتاپست را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و به شما معرفی کنیم.

سرویس درب به درب چیست؟

همانطور که از نام خدمت درب به درب (Door to Door) مشخص است، فرستنده کالا نیازی به مراجعه حضوری به مراکز پستی ندارد و همه فرآیندهای ارسال بسته، توسط چیتایور (سفیر چیتاپست) انجام می گیرد.

در این روش چیتایور (سفیرچیتاپست) بسته را درب منزل (محل مورد نظر) فرستنده تحویل و درب منزل (محل موردنظر) گیرنده تحویل می دهد.

از همین رو، این شیوه یکی از ساده‌ترین روش های ارسال بسته در دنیا می باشد.

مزایای ارسال کالا با خدمت درب به درب چیتاپست

سهولت ارسال بسته

سابق بر این با توجه به جمعیت کم، کوچک بودن شهرها و نبود امکانات، حمل‌ونقل ایمن برای کسب‌وکارها محدود به محله و شهر بود اما به نظر می‌رسد امروزه با راه افتادن مشاغل کوچک و رونق گرفتن فروش آنلاین بیش از پیش نیاز به خدمت Door to Door احساس می‌شود. در خدمت درب به درب چیتاپست فروشنده کالا به راحتی می‌تواند از درب فروشگاه و یا کارگاه خود کالا را ارسال کرده و خریدار نیز مجبور به اتلاف وقت و هزینه در خیابان های شلوغ و پرترافیک نیست.

سرعت ارسال بسته

سرعت ارسال بسته

در ارسال برخی از کالاها سرعت رسیدن مرسوله به دست گیرنده بسیار حائز اهمیت است. این قضیه به ویژه برای اسناد و مدارک کاملا مشهود است. خدمت درب به درب چیتاپست توانسته با برداشتن موانع متعدد و به خدمت گرفتن تکنولوژی سرعت ارسال یک کالا را تا حد امکان افزایش داده و با این اقدام، خدمت بزرگی به مشتریان خود کند.

رهگیری آنلاین بسته پستی

همه ما هنگام ارسال بسته دغدغه‌های مشترکی داریم و سوالاتی از قبیل آیا بسته من به مقصد رسیده است؟ و یا چه موقع بسته من به مقصد خواهد رسید؟ برایمان مطرح می شود. خدمت درب به درب چیتاپست برای پاسخگویی به این سوالات و آرامش خیال مشتریان به گونه‌ای طراحی شده است که فرستنده و گیرنده کالا با استفاده از کد رهگیری که در هنگام ثبت سفارش در اختیارشان قرار گرفته است، در هر لحظه از موقعیت بسته از طریق صفحه رهگیری آنلاین بسته مطلع شوند و همراه با بسته خود گام به گام مسیر سفر را طی کنند.

جابجایی مرسولات با حجم بالا

همانطور که می‌دانید جابجایی بسته‌های سنگین همواره کار دشواری بوده است به خصوص که اکثر شرکت‌های خصوصی پستی تنها به مرسولاتی که وزن کمتر از 30 کیلوگرم دارند خدمات ارائه می دهد؛ در چنین مواقعی فرستنده سعی می‌کند بسته خود را با استفاده از روش‌های غیراستاندارد به مقصد برساند که مسلما استفاده از این روش‌ها ریسک بالایی دارند. خدمت درب به درب چیتاپست سعی نموده با در نظر گرفتن تمام این مشکلات و برداشتن موانع سر راه برای همه بسته‌ها با تنوع حجم و وزن، خدمات کارامدی را در نظر گیرد؛ به عبارت دیگر در این سیستم، خدمات ارائه شده برای یک بسته کوچک پستی مثلا با حجم 2 کیلوگرم و وسایل سنگین مثل یخچال، فریزر، ماشین لباس شویی و غیره یکسان است.

جابجایی کالاهای ارزشمند

در خدمت درب به درب چیتاپست شما می‌توانید اشیای ارزشمند خود از قبیل جواهرات، اسناد و مدارک، تجهیزات حساس آزمایشگاهی یا پزشکی و غیره را با خاطری آسوده به مامور چیتاپست تحویل دهید زیرا این خدمت تدابیری اندیشیده است که اینگونه مرسولات با احتیاط، دقت و ضریب اطمینان بالا به مقصد برسند؛ ازجمله این تدابیر می‌توان به بسته بندی مناسب و ایمن با توجه به نوع کالا و امکان بیمه مرسولات اشاره نمود.

قابلیت عودت کالا به صورت رایگان

هنگامی که سفارش شما ثبت می‌شود مامور جمع آوری مرسولات به درب منزل یا محل فرستنده مراجعه کرده و کالای ارسالی را به شرکت حمل و نقل تحویل می‌دهد. اگر احیانا در تحویل کالای شما مشکلی وجود داشته باشد خدمت درب به درب چیتاپست این امکان را فراهم نموده تا مرسوله مورد نظر به صورت کاملا رایگان به آدرس فرستنده عودت داده شود.

بیشتر بخوانیم: معرفی سرویس پرداخت در محل چیتاپست

جبران خسارت

حفظ سلامت کالای پستی شما وظیفه ماست و خدمت Door to Door چیتاپست می‌کوشد تا با رعایت تمام جوانب ایمنی، سلامت بسته را تا رسیدن به مقصد تضمین کند. با این حال بروز حوادث غیر مترقبه مانند تصادفات را نمی‌توان نادیده گرفت؛ هرچند بروز چنین مشکلاتی بسیار نادر است. به منظور جلب رضایت و اعتماد مشتریان سرویس درب به درب چیتاپست برای چنین مواقعی خدمات جبران خسارت به طور کامل یا بخشی از آن را در نظر گرفته است.

بسته بندی مرسولات پستی در سرویس درب به درب

بسته بندی مرسولات پستی در سرویس درب به درب

 

در خدمت درب به درب چیتاپست تمام بسته‌های ارسالی جهت حفظ سلامت مرسوله و محتویات آن به صورت استاندارد بسته بندی می‌شوند. نوع بسته بندی با توجه به حجم، نوع و حساسیت کالا متفاوت است و سعی شده تمامی جوانب ایمنی در این مرحله در نظر گرفته شود.

هزینه ارسال مرسولات پستی

خدمت درب به درب چیتاپست بر آن است در کنار تمام خدماتی که ارائه می‌دهد، با پایین آوردن هزینه ارسال تا حد امکان رضایت مشتریان خود را بیش از پیش جلب کرده و آسودگی خیال را برایشان به ارمغان آورد. طبق تحقیقات به عمل آمده، متخصصین بازاریابی به این نتیجه رسیده‌اند که مرحله ارسال بسته را شاید بتوان مهمترین مرحله در خرید کالا عنوان کرد؛برای مثال اگر شما بخواهید کالایی را به صورت آنلاین از دو فروشگاه متفاوت خرید کنید به طوری که قیمت تقریبی آن در هر دو فروشگاه یکسان باشد قطعا کالای مورد نظر را از فروشگاهی تهیه می‌کنید که خدمات پستی بهتری از نظر هزینه و کیفیت به شما ارئه دهد؛ با توجه به این موضوع احساس می‌شود فرآیند ارسال باکیفیت کالا می‌تواند یک مزیت رقابتی حائز اهمیت برای چیتاپست و مشترکین به شمار آید.

چگونه شرکت پستی مناسب ارائه دهنده سرویس درب به درب را انتخاب کنیم؟

در نظر گرفتن برخی از موارد، در انتخاب شرکت مناسب ارائه دهنده این خدمت، از جمله موارد زیر بسیار مهم است.

1. یکی از مواردی که باید حتما بررسی کنید این است که آیا شرکت ارائه دهنده این خدمت وقت شناس است یا خیر؟

وقت شناس بودن شرکت پستی

 

2. همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که شرکتی را انتخاب کنید که سطح بالاتری از راحتی را برای به ارمغان می‌آورد و همیشه در تلاش است که بسته‌های شما را در زمان و مکان درستی به دست گیرنده برساند.

3. حتما بررسی کنید که شرکت امکان جبران خسارت را در مجموعه خدمات خود دیده است یا خیر؟

4. مطمئنا یکی از موارد بسیار مهم برای برون‌سپاری این خدمت، هزینه ارائه آن است. پس حتما هزینه این خدمات را در شرکت‌های پستی مختلف بررسی و مقایسه نمایید.

هزینه ارسال بسته

 

5. در دنیای لجستیک امروزی، دیگر جایی برای فناوری‌ها و تکنولوژی های قدیمی وجود ندارد. پس شرکتی را انتخاب نمایید که از تکنولوژی‌های روز برای ارائه بهتر خدمات پستی استفاده نماید.

 

کلام پایانی

در این مطلب به معرفی چیتاپست و خدمت درب به درب آن پرداختیم و همانطور که می‌دانید استفاده از این خدمت موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی شما خواهد شد. به عبارت دیگر سرویس درب به درب چیتاپست با به خدمت گرفتن بهترین امکانات سفری ایمن، سریع و آسان را برای کالا تدارک دیده و با این خدمت بزرگ توانسته بیش از پیش رضایت مشتریان را جلب نماید.

چه میزان از این مقاله لذت بردید

اشتراک گذاری

چیتاپست

اولین سامانه هوشمند ارسال بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *