جستجوی مقالات

معرفی سرویس پرداخت در محل چیتاپست

ارسال توسط چیتاپست
29 دی 1401 زمان مطالعه :
11
دقیقه
3.8
معرفی سرویس پرداخت در محل چیتاپست

امروزه خریدهای اینترنتی یا به اصطلاح آنلاین بسیار شایع شده و مردم به علت دسترسی آسان به اینترنت، خرید راحت کالا از هر نقطه در جهان و سهولت در یافتن محصول مورد نظر خرید اینترنتی را به خرید حضوری و خستگی‌های بعد از آن ترجیح می‌دهند. آمارها حاکی از آن است که روزانه هزاران خرید اینترنتی در کشور انجام می‌شود؛ ازاین‌رو وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی در زمینه‌های مختلف شروع به فعالیت کرده‌اند.

خرید آنلاین مانند هر فرآیند دیگری مزایا و معایبی دارد و ممکن است موجب تجربه‌های تلخ و شیرینی نیز شود؛ به طور مثال با وجود فراگیر شدن پرداخت‌های اینترنتی و شیوه های مختلف پرداخت که فروشگاه های اینترنتی به مشتریانشان ارائه می کنند، هنوز هم بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند وجه کالای خریداری شده را پس از دریافت آن بپردازند و یا به دلایل مختلف مانند نداشتن رمز دوم پرداخت اینترنتی یا عدم فعال کردن رمز دوم پویا و غیره، امکان پرداخت آنلاین هزینه سفارش خود را ندارند. یا در برخی مواقع، بعد از خرید اینترنتی و پرداخت وجه، کالا ارسال نمی‌شود یا کالا با آنچه که در تصویر وجود داشته یکی نمی باشد.

از طرف دیگر فروشندگان نیز نمی‌توانند اعتماد کرده و کالا را بدون دریافت وجه ارسال کنند.

با توجه به این موضوع ما تصمیم داریم به معرفی سرویس پرداخت در محل چیتاپست بپردازیم تا از دغدغه‌هایتان در خریدهای اینترنتی کاهش یابد.

پرداخت در محل (COD) چیست؟

پرداخت در محل

پرداخت در محل که در انگلیسی به آن Cash on delivery،  Collect on delivery و Cash on demand نیز گفته می شود، یک روش پرداخت وجه است که در آن مشتری تا زمانی که محصول را دریافت نکرده است، وجه آن را پرداخت نمی‌کند و اگر محصول دریافتی مورد قبول او نباشد، می‌تواند آن را به فروشنده عودت می‌دهد.

سیستم پرداخت در محل چگونه است؟

سیستم پرداخت در محل چگونه است؟

در این بخش نگاهی گام به گام به نحوه عملکرد سیستم پرداخت در محل می‌کنیم:

  1. مشتری محصولی را از یک فروشگاه سفارش می‌دهد ولی وجه آن را در زمان خرید پرداخت نمی‌کند.
  2. فروشگاه، محصول مورد نظر مشتری را از طریق چیتاپست برای وی ارسال می‌کند.
  3. مشتری، محصول را دریافت و آن را بررسی می‌کند و پس از اطمینان از صحت محصول، وجه آن را پرداخت می‌کند. (در برخی از مواقع، مشتری باید هزینه ارسال بسته را در زمان خرید پرداخت کند و فقط می‌تواند هزینه محصول را بعد از دریافت آن بپردازد).
  4. چیتاپست، پس از کسر هزینه‌های مربوطه، وجه محصول را به حساب فروشگاه موردنظر واریز می‌کند.

سرویس پرداخت در محل چیتاپست چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

چیتاپست جهت اعتمادسازی بین خریدار و فروشنده امکان استفاده از سرویس پرداخت در محل (Cash on delivery) را برای مشتریان خود فراهم آورده است؛ سرویسی فوق العاده که برای حل مشکلات و بی‌اعتمادی‌ها در خریدهای غیر حضوری یا بهتر بگوییم تحویل فوری مناسب است. در خدمت پرداخت در محل چیتاپست مرسوله از مبدا دریافت شده و به مقصد فرستاده می‌شود و پس از دریافت، بررسی و تایید صحت مرسوله توسط دریافت کننده، وجه آن دریافت شده و به فرستنده تحویل داده می‌شود.

اصل اعتماد سازی

حال که با ساز و کار سرویس پرداخت درب محل (COD) چیتاپست را درک کردید متوجه اهمیت اصل اعتمادسازی در این مجموعه نیز شده‌اید. در این خدمت دیگر خریداران یا دریافت کنندگان کالا نگران نفرستادن کالا یا مغایرت با تصویر و معیوب بودن آن توسط فرستنده نمی‌شوند و هر موقع که کالا را دریافت و از صحت آن اطمینان پیدا کردند مبلغ آن را پرداخت می‌کنند؛ همچنین فروشندگان نیز دیگر نگران ارسال کالا و عدم دریافت وجه از خریدار نیستند و همیشه مشتریان خود را راضی نگه می‌دارند؛ این خدمت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

مزایای استفاده از سرویس پرداخت در محل چیتاپست (COD)

پرداخت بعد از بررسی

یکی از مزایای سرویس پرداخت در محل چیتاپست بررسی کالای ارسال شده موقع دریافت است. با توجه به مشکلاتی که مرسوله در زمان طی شدن از ابتدا تا انتهای مسیر با آن مواجه می‌شود، آنچنان دور از انتظار نیست که دچار آسیب های جزئی و گاها بزرگ شود، مخصوصا اگر مرسوله مورد نظر حاوی کالای دیجیتال یا برقی باشد. مسیر طولانی و دست به دست شدن بین انبارهای پردازش نیز از عوامل آسیب دیدن بسته به شمار می آیند؛ با بهره‌گیری از سرویس COD شما می‌توانید ابتدا کالای خود را ببینید و از سلامت آن مطمئن شوید، سپس وجه آن را پرداخت کنید تا هزینه‌ای بابت کالای آسیب دیده پرداخت نشود.

امنیت و راحتی در پرداخت

راحتی در پرداخت

در گذشته با توجه به عدم وجود رمز پویا برای کارت های اعتباری کلاهبرداری‌های بسیاری در پرداخت های اینترنتی می‌شد؛ حتی بسیاری از سایت های معتبر هک می‌شدند و درگاه پرداخت آنان با درگاه‌های فیک جایگزین می‌شد؛ تا جایی که گاها فروشندگان بی‌نام و نش نیز درگاه‌های دست ساز را به مشتری می‌دادند. پس از گسترش استفاده از رمز دوم پویا این کلاهبرداری‌ها کمتر شد اما هنوز هم ادامه دارد؛ حتی بسیاری از فروشگاه‌های اینستاگرامی به مشتریان خود شماره کارت شخصی برای واریز وجه می‌دهند. اما سرویس پرداخت در محل چیتاپست کمک به‌سزایی به کسب‌وکارها نمود؛ به این صورت که علاوه بر قطع چرخه کلاهبرداری، به کسانی که کارت‌های اعتباری آن‌ها رمز دوم ندارد یا وجه نقد دارند نیز توجه شده است.

تسویه حساب سریع و فوری

در کنار تمام مزایای سرویس پرداخت در محل عیبی بزرگ وجود دارد که اغلب فروشندگان و ارسال کنندگان کالا استفاده از این روش را پس میزنند. خودتان را جای یک فروشنده در تلاطم این بازار پر نوسان بگذارید، آیا می‌توانید کالایی را ارسال کرده و پس از 2 هفته مبلغ آن را دریافت کنید؟ مطمئنا دیگر امکان جایگزینی آن کالا با قیمت موقع فروش را نخواهید داشت و با افزایش قیمت چندبرابری مواجه خواهید شد اما این مشکل فقط با سرویس پرداخت در محل چیتاپست حل می‌شود و خبری از تسویه حساب های طولانی نیست. در چیتاپست مرسولات با بالاترین سرعت ممکن ارسال شده و همان لحظه که خریدار یا دریافت کننده مرسوله را تحویل گرفت تنها پس از چند ساعت نهایتا تا پایان روز مبلغ به حساب فروشنده یا ارسال کننده واریز می‌شود.

ارسال کالاهای باارزش و گران قیمت با سرویس پرداخت در محل

شاید شما هم به عنوان مخاطب سرویس پرداخت در محل چیتاپست جدا از تمام مزایای فوق به این فکر باشید که آیا کالاهای باارزش و گران‌قیمت نیز با این سرویس ارسال می‌شوند؟ کالاهای گران‌قیمت همیشه حمل‌ونقل متفاوت تری داشته‌اند؛ از جمله سطح تعهد پرداخت خسارت و تعهدات و اگر به این قضیه خوب نگاه کنیم دو طرف را درک می‌کنیم و به آن‌ها حق می‌دهیم. همیشه ارسال اینگونه کالاها با نگرانی و دغدغه‌های فراوان همراه بوده به این صورت که بسیاری از قبول آن سر باز می‌زدند و امتناع می‌کردند.
چیتاپست با مشاهده این دغدغه سعی در حل آن نمود تا مخاطبان با خیالی راحت اقدام به ارسال و دریافت این قبیل کالاها کنند. این مجموعه با استفاده از روش‌های نوین اقدام به ایجاد روش‌های جلوگیری از ضررهای آتی نمود که ازجمله آن‌ها می‌توان به عدم ایجاد محدودیت مبلغ در سفارشات COD اشاره کرد که فقط باید به محدودیت بانک مرکزی توجه نمود چراکه سقف تراکنش 50 میلیون تومان در روز را دارد. اقدام بعدی بیمه (تعهد پرداخت خسارت) این دسته از کالاها تا سقف 300 میلیون ریال است تا خیال مخاطبان از جبران خسارت راحت باشد بدین صورت دیگر فروشندگان و خریداران نگرانی و دغدغه بابت مسیر این مرسولات ندارد.

مرکز پشتیبانی و ارتباط با مشتریان

با توجه به تمامی موارد و مزایایی که گفته شد، چیتاپست همیشه به فکر مخاطبان خود بوده و تمامی موارد را پیش بینی می‌کند. پشتیبان و کنترل کننده سفارشات، پایه‌های سرویس پرداخت در محل چیتاپست هستند. بسیار فوق العاده است که در سرویس پرداخت در محل چیتاپست، وجه در محل پرداخت می‌شود و در صورت بازگشت هزینه‌ای برای فروشندگان نخواهد داشت اما توجه کنید اگر یک سفارش اشتباه ثبت شده باشد و هیچ تحویل گیرنده‌ای نداشته باشد، مطلقا فروشنده متضرر خواهد شد چراکه کالای مورد نظر طی یک بازه زمانی در فروشگاهش نیست.

کماکان ممکن است همان موقع یک خریدار واقعی هم داشته باشد و یا کالا با درخواست خریدار مغایرت داشته باشد حال چاره چیست؟ برای سرویس پرداخت در محل چیتاپست پشتیبانان زبده و متخصص در نظر گرفته شده است تا به محض درخواست فروشنده با خریدار تماس گرفته شود و اطلاعات دقیق را با استفاده از سامانه‌های اعتبار سنجی ثبت کرده و از ثبت سفارش اشتباهی جلوگیری شود و در هر لحظه که مخاطبان به مشکل برخورد کردند تا کسب رضایت کامل همراه آن‌ها باشند.

بیشتر بخوانیم: معرفی خدمت درب به درب چیتاپست

فرصت ویژه برای کسب و کارهای اینستاگرام

سرویس پرداخت در محل برای فروشگاه های اینستاگرامی

شبکه اجتماعی اینستاگرام پلتفرمی بسیار مناسب برای مشاهده شدن کالاها و دسترسی راحت مخاطبان به محصولات است. مخاطبان قادرند در کنار مقایسه‌ای راحت با الباقی محصولات از کدهای تخفیف و اجناس جدید سریعا مطلع شوند؛ به علاوه قیمت اجناس نسبت به فروشگاه‌های حضوری پایین‌تر است. به همین دلیل مخاطبان ترغیب به خرید از فروشگاه‌های مجازی اینستاگرام می‌شوند و آمارها نشان می‌دهند خرید و فروش کالا در اینستاگرام بخش بسیار بزرگی از خرید و فروش بر بستر اینترنت را ایفا می‌کند.
اعتماد در این بازار کار بسیار سختی است زیرا نه درگاه معتبر برای پرداخت وجه و نه نماد الکترونیک دارند و صرفا شماره کارت برای واریز وجه در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو نرخ کلاهبرداری بسیار بالا است و هنوز افراد بسیاری به این شیوه خرید اعتمادی ندارند و از آن استفاده نکرده‌اند. با استفاده از سرویس پرداخت در محل چیتاپست این مشکل به آسانی حل می‌شود؛ مخاطبان با خیالی راحت اقدام به خرید کرده و پس از دریافت کالا مبلغ آن را پرداخت می‌کنند و فروشندگان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن مبلغ سفارش را در حساب خود دریافت می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی سرویس پرداخت در محل و مزایای آن پرداختیم و گفته شد که چیتاپست چگونه مشکلات مربوط به این سرویس را حل کرده است. سرویس پرداخت در محل چیتاپست سرویسی برای تجربه بهتر خرید و فروش اینترنتی با مزایای فوق العاده است.

چنانچه تمایل دارید با سایر خدمات چیتاپست آشنا شوید می‌توانید به صفحه خدمات مراجعه کرده و درباره هر آنچه نیاز است اطلاعات لازم را به دست آورید.

چه میزان از این مقاله لذت بردید

اشتراک گذاری

چیتاپست

اولین سامانه هوشمند ارسال بسته

4 پاسخ به “معرفی سرویس پرداخت در محل چیتاپست”

  1. تکفای گفت:

    سلام
    شما بندرعباس رو هم تحت پوشش قرار میدین؟

  2. چیتاپست گفت:

    سلام وقت بخیر
    بله در بندرعباس هم نمایندگی داریم

  3. علی گفت:

    سلام
    پرداخت در محل فقط برای کسب و کارهاست
    یک فرد حقیقی نمی‌تواند ارسال پرداخت در محل انجام دهد؟

    • چیتاپست گفت:

      سلام و عرض ادب
      خدمت پرداخت در محل فقط ویژه کسب و کارهاست و نیاز به عقد قرارداد داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *